Wskazówki dotyczące fotografii portretowej: pomysły i techniki robienia doskonałych zdjęć portretowych.

Fotografia portretowa może być niezwykle satysfakcjonująca, a jednocześnie niezwykle trudna. Podczas gdy większość innych gatunków fotograficznych opiera się całkowicie na pomysłach, talentach i technikach fotografa… Portret przedstawia symbol wieloznaczny… temat (np. Model). Podczas gdy fotograf krajobrazu może spędzać czas na majstrowaniu przy ustawieniach aparatu lub może siedzieć, chrupiąc worek chipsów ziemniaczanych, czekając, aż światło się dobrze ustawi, fotograf portretowy musi się poruszyć! Model znudzi się, jeśli będzie musiał usiąść i czekać na fotografa. Dotyczy to szczególnie dzieci, zapracowanych ludzi biznesu, osób starszych i zwierząt domowych.

Dziś zapewnimy Ci solidne porady dotyczące fotografii portretowej na temat:

• Jak wybrać temat podczas fotografowania dla swojego portfolio?
• Gdzie umieścić temat - jaki rodzaj tła działa dobrze?
• Pozowanie obiektu w celu wzmocnienia jego ciała
• Ustawienia aparatu, w tym: jakie obiektywy działają najlepiej?
-jaka przysłona działa najlepiej?
-jaki czas otwarcia migawki działa najlepiej?
-i wreszcie ustawienia ISO
• Techniki oświetleniowe
• Jak tworzyć dobre autoportrety (niesławne selfie)
• Praca na zewnątrz kontra wnętrze
• Portret artystyczny w porównaniu z bardziej powszechnym podejściem
• Szczególne obawy związane z ujęciem z bliska
• Przedstawimy Ci kilku świetnych fotografów portretowych, abyś mógł studiować ich zdjęcia i zbierać własne pomysły
portret%2B%25287%2529.JPG
Portret w plenerze. "Rozbrat"
Ta przygodę najlepiej zaczyna się od pytania:
„Jakiego rodzaju portret zamierzasz stworzyć?
Jakiego efektu końcowego szukasz?
”Jeśli ktoś cię poprosił cię o zrobienie jego portretu - cóż, nie masz wyboru w tej sprawie. Są „przedmiotem” portretu. W tej sytuacji najlepiej jest skupić się na trzech celach.
• Jakiego rodzaju portretu chcą - co musisz przedstawić?
• Jakie logistyczne wybory możesz zrobić, aby dać badanemu portret, o który prosi? Na przykład, czy ta sytuacja wymaga studia? Jakiego rodzaju kompozycji wymaga?
• Wreszcie, biorąc pod uwagę te parametry, jakiego rodzaju sprzętu i technik potrzebujesz, aby skutecznie zapewnić badanemu styl portretu, którego szukają? Jeśli tworzysz portret dla swojego portfolio, aby przyciągnąć klientów, lub po prostu jako wyraz swojej sztuki, dobrze, twoje opcje są szeroko otwarte. Pomaga to wiedzieć z wyprzedzeniem, dzięki czemu możesz swobodnie szaleć i fotografować dowolne zdjęcia lub osoby, które chcesz! W tej sytuacji nie ma żadnych reguł. Jeśli chcesz głębokich cieni? Śmiało! Czy chcesz, aby Twój obiekt stał do kostki głęboko w błocie na środku pola? To twój strzał! Dlaczego nie? Poznaj tematy innych fotografów i ich zdjęcia w naszym konkursie fotograficznym.
Dobra organizacja pracy podczas robienia „kreatywnego portretu” zawiera następujące punkty. 1. Wybierz temat. Jest to bardzo ważne jako punkt wyjścia, ponieważ temat może wpływać na wszystkie inne opcje.
Czy Twój obiekt ma blond włosy lub czarne włosy?
Jakiej jest karnacji?
Czy jest wysoki czy niski?
Jakiej jset postury?
Czy ich skóra jest gładka czy cętkowana?
Czy skupisz się na stworzeniu koloru lub czarno-białego portretu?
Załóżmy na przykład, że chcesz stworzyć czarno-biały portret postaci wyglądającej jak kowboj, stojącej na zewnątrz, w ostrym świetle, wyglądającej całkiem przystojnie, męsko i gotowej do działania. Cóż, więc może nie chcesz wybrać mężczyzny o gładkiej karnacji i jasnej karnacji (wiesz… ten, który siedzi przy biurku cały dzień). Masz pomysł. Wybierz temat na podstawie ogólnego pomysłu, aby uzyskać naturalny wygląd.
2. Znajdź lokalizację.
3. Określ rekwizyty.
4. Włosy i makijaż. Zastanów się, nad profesjonalną pomocą. W salonach fryzjerskich i kosmetycznych często zatrudniani są pracownicy, którzy lubią brać udział w sesji zdjęciowej, i nie wymagają zapłaty, ale po prostu szukają przykładów dla swojego portfolio.
5. Utwórz „Plan kadrów”
6. Zaplanuj sprzęt i oświetlenie.
portret%2B%25283%2529.jpg
Portret w plenerze. "Królikarnia"
Gdzie umieścić modela - Wybór odpowiedniej lokalizacji. Po wybraniu tematu i jesteś gotowy pomyśleć o lokalizacji - wtedy Twój „plan kadru” staje się bardzo pomocny. Twój „Plan kadru" powinien być spisany i tak szczegółowy, jak to tylko możliwe. Nie zbudowałbyś domu bez planu; to ta sama koncepcja. W tym miejscu wysokiej jakości portrety różnią się od większości innych gatunków fotografii. Zwykle wymaga to trochę wstępnego planowania, a „Plan kadru zapewni Ci odpowiednią ścieżkę. Im bardziej zdefiniowany jest Twój plan ujęcia, tym łatwiej będzie Ci zrobić zdjęcie portretowe.Twój plan może pomóc zidentyfikować potencjalne problemy, takie jak: czy dostępne zasoby wyczerpują wybór miejsca fotografowania? Czy masz dodatkowy sprzęt oświetleniowy? Czy masz lampę błyskową lub ciągłe oświetlenie? Czy wiesz, jak korzystać z tego sprzętu? Jeśli dopiero zaczynasz fotografować portretowo, najlepszą opcją jest praca z dostępnym światłem. Oznacza to albo na zewnątrz, albo w pomieszczeniu w pobliżu okna lub drzwi.

Drugim zagadnieniem przy wyborze lokalizacji jest - co jest w tle? Kąt z ruchliwym tłem prawie nigdy nie jest komplementarny do portretu. Należy jednak pamiętać, że istnieją dwa rodzaje portretów: portret środowiskowy i portret żywiołowy. Z portretem środowiskowym chcesz zobaczyć otaczające tło, ponieważ to tworzy środowisko.

Jednak nadal musisz uważać na tło. Kiedy decydujesz, gdzie umieścić swój obiekt, nie chcesz, aby jakiś rozpraszający obiekt (na przykład stara rura) przechodziła tuż za głową obiektu. Utrzymuj obszar „bezpośrednio” za obiektem tak czysty, jak to możliwe, co oznacza, że nie ma zbyt wielu obiektów, kształtów, zauważalnych cieni lub dziwnego oświetlenia.W przypadku portretu innego niż środowiskowy tłem będzie pusta ściana, papierowe tło bez szwu lub tło z tkaniny. Żadne środowisko nie zostanie uwzględnione.

Pozowanie to sztuka, która naprawdę wymaga więcej czasu i wysiłku, niż można to zrobić w jednym artykule. Podamy jednak kilka wskazówek, które pomogą Ci zacząć we właściwym kierunku, aby uzyskać dobrą pozę. To tutaj „lista kadrów” jest pomocna w planowaniu twoich pozycji. Pamiętaj, że w dniu, w którym nagrywasz, rzeczy mogą się zmienić. Jednak posiadanie listy kadrów zapewni ci porządek. W fotografii portretowej istnieją standardowe przewodniki dotyczące kadru portretu. Jest to ważne, ponieważ kadrowanie może wpływać na pozę. Standardowe przewodniki to: zbliżenia na twarz, ramiona i gowa, kadr w pół ciała, kadr w trzy czwarte, kadr w całe sylwetki i zdjęcie grupowe.

Oto kluczowy punkt. Nie przycinaj ciała w miejscu, w którym się ugina. Jeśli twój portret jest kadrem głowy - zrób zdjęcie tak mocno w ramce, aby nie było widać szyi „w ogóle” lub obejmij całą szyję, aby uzyskać najlepsze rezultaty. Jeśli Twój portret to ujęcie głowy i ramion, nie wykadruj obiektu na linii ramion ani na łokciach. Jeśli Twój portret jest portretem do połowy długości, trzymaj całą talię w ujęciu i powyżej kolan lub całkowicie poza ujęciem (powyżej talii). Nie odcinaj rąk. Jeśli Twój portret jest pełnej długości, nie odcinaj obiektu za kostki. Inne stanowiące gorące punkty obejmują ramiona, szyję i ułożenie rąk. Jeśli na szyi jest jakaś nadmiar skóry, postaraj się, aby pacjent wyciągnął szyję.

Uchwyć obiekt, aby wyglądało normalnie. Na przykład umieść aparat wyżej niż obiekt, aby model wciągnął szyję, patrzył w górę w kierunku aparatu. Efekt końcowy jest bardziej naturalny, gdy łączy się właściwe pozowanie z regyłą złotego podziału. Jeśli chcemy wysmuklić ręce lekko model powinien lekko oddalić od ciała. Niewielkie zmiany podczas robienia zdjęć pozwolą uniknąć wielu godzin w posprodukcji.
portret%2B%25284%2529.jpg
Portret w plenerze. "Polin"
To szczególne miejsce jest podkreślone tylko przez fakt, że większość portretowanych osób nie wie, co zrobić z rękami, a kiedy się denerwują, będą robić dziwne rzeczy własnymi rękami. 1. Nie pchaj rąk do przodu ciała. To sprawi, że będą wyglądać na duże i nieporęczne.
2. Przed kliknięciem migawki spójrz na dłonie fotografowanej osoby. Czy są zaciśnięte czy zrelaksowane? Czy dziwnie skrzyżowali kciuki?
3. Jeśli badany jest zdenerwowany - daj ręce do zrobienia. Połóż go na kolanie lub włóż kciuk do kieszeni spodni. Niech trzymają rekwizyt. Jeśli jesteś w „trybie zdjęć grupowych”, ostrożnie umieść ręce każdej osoby na osobie obok niej. Musisz jednak uważać na tę wskazówkę. W portrecie rodzinnym każdy może się złapać. W portrecie biznesowym dokładnie rozważ wszystkie dotykające osoby. Ostatnie rozważania dotyczące pozowania to postawa i nogi badanej osoby. Nikt nie wygląda dobrze, stojąc sztywno jak deska. Pracuj z obiektem, aby zrelaksować się w normalnej pozycji ciała. Niech krzyżują jedną nogę nad drugą lub kładą jedną stopę do przodu lub na bok. Zapoznaj się z fotografią portretową, aby zobaczyć, jak fotograf działał z postawą, rękami i stopami fotografowanego obiektu. Oto prosty sposób na pozowanie grup ludzi. Nie stawiaj ich w szeregu. Myśl w kategoriach trójkątów. Kompozycja jest dynamiczniejsza i dużo ciekawsza.

Oceń swoją grupę i umieść je w trzyosobowych grupach na podstawie typu ciała, płci i relacji. Następnie ułóż każdą podgrupę trzech, tak aby ich głowy tworzyły wyimaginowany trójkąt. Jeśli twoja grupa jest dość duża, umieść każdy trójkąt w ogólnej kompozycji, która wygląda przyjemnie - biorąc pod uwagę lokalizację. Ustawienia aparatu do portretów wybór obiektywu będzie zależeć w dużej mierze od "planu kadru" i „listy ujęć”. Jest jednak jedna prawda, która jest ogólnie uniwersalna bez względu na wszystko. Będziesz chciał uniknąć korzystania z obiektywu szerokokątnego, chyba że fotografujesz portret w dużej grupie lub próbujesz efektu specjalnego. Obiektyw szerokokątny tworzy zniekształcenie między pierwszym planem a tłem. Na przykład ten efekt może sprawić, że nos fotografowanej osoby będzie wyglądał na duży, jeśli pochyli się w kierunku aparatu.

Ponadto niektóre obiektywy szerokokątne mogą wykazywać zniekształcenia w pobliżu krawędzi kadru. W przypadku portretu dla jednej osoby zwykle warto użyć obiektywu w zakresie ogniskowych od 35 mm do 180 mm. To, jaką ogniskową chcesz zastosować w tym zakresie, zależy od zamierzonych zadań na „liście ujęć”, wielkości obszaru roboczego i wielkości matrycy aparatu. Jeśli planowanym kadrowaniem jest ciasny kadr głowy, będziesz używać obiektywu bliższego ogniskowej 180 mm. Jeśli planowanym kadrowaniem jest zdjęcie jednoosobowe pełnej długości, będziesz używać obiektywu bliższego ogniskowej 35 mm. Jeśli aparat ma matryce mniejszego rozmiaru, będziesz trzymać się obiektywów o szerszej ogniskowej, a jeśli aparat jest z pełnoklatkową matrycą (lub filmem), skorzystasz z obiektywów o dłuższej ogniskowej. Każda ogniskowa między tymi dwoma skrajnymi zmiennymi (35 mm - 180 mm) zapewni bardzo różne zdjęcia. Powinieneś eksperymentować drugim ważnym czynnikiem przy wyborze obiektywu jest maksymalna wartość przysłony. Otwór wybór przysłony w fotografii portretowej ma ogromne znaczenie, ponieważ (w połączeniu z ogniskową obiektywu i odległością aparatu od obiektu) kontroluje głębię ostrości.
portret%2B%25281%2529.jpg
Portret w plenerze. "Królikarnia"
Głębia ostrości to optyczny termin opisujący odległość przed i za „punktem skupienia”, który będzie zdjęciu. Na przykład zamierzasz stworzyć portret dziecka z głową. Skupiasz się na oczach dziecka. To jest „punkt skupienia”. Wybrany przez Ciebie otwór przysłony może rozszerzyć otwór głębi ostrości wystarczająco daleko, aby nos dziecka był ostry, a ostrość rozciąga się aż do tyłu za uszami dziecka. Innymi słowy, cała twarz dziecka byłaby w centrum uwagi. Byłoby to uważane za dużą głębie ostrości. Albo wybór przysłony może stworzyć tak zwaną małą głębię ostrości. W tym przypadku skupiłyby się tylko oczy dziecka i niewiele więcej. W ten sposób apertura wpływa na głębię ostrości. • Niższa liczba przysłony, na przykład f / 2.8, oznacza większy otwór przysłony w obiektywie, który tworzy małą głębię ostrości.
• Wyższa liczba przysłony, na przykład f / 22, oznacza mniejszy otwór przysłony wewnątrz obiektywu, który tworzy większą głębię ostrości. Staje się to ważne, ponieważ jeśli wykonujesz portret dla obiektu i tylko jego oczy są ostre, ponieważ wybrałeś bardzo dużą przysłonę o małej głębi ostrości, a oni chcieli, aby cała twarz była ostra: cóż, ty będziesz miał problem. Biorąc pod uwagę to samo, jeśli sfotografujesz dużą grupę ludzi i nie ustawisz odpowiednio swojego okna głębi ostrości, niektórzy ludzie w tylnym rzędzie mogą być całkowicie nieostry.Zanim zaczniesz przyjmować gotówkę za zadanie portretowe - zapoznaj się z głębią ostrości. Być może słyszeliście, jak fotografowie dręczą się o terminach „szybki obiektyw” lub „bokeh”. Kiedy zaczynasz, nie powinieneś się tym zbytnio przejmować. Zamiast tego skoncentruj się na prawdziwym zrozumieniu, jak głębia ostrości działa w rzeczywistych sytuacjach portretowych, a następnie przejdź do fantazyjnych rzeczy. Czas otwarcia migawki czas otwarcia migawki jest dość łatwy do zrozumienia w fotografii portretowej. O ile nie próbujesz jakiegoś efektu specjalnego, czas otwarcia migawki musi być wystarczająco szybki, aby zamrozić wszelkie drgania aparatu i każdy ruch obiektu. Dobrą zasadą, którą należy stosować na początku, jest następujący wzór: minimalny czas otwarcia migawki = 1 / ogniskowa. Oznacza to, że określasz minimalny dopuszczalny czas otwarcia migawki, patrząc na obiektyw. Jeśli korzystasz z obiektywu 100 mm, najdłuższy czas otwarcia migawki wynosiłby 1/100 sekundy. Jeśli liczba ta spada na nieistniejący czas otwarcia migawki, zaokrąglasz w górę. Na przykład zamiast 1/100 sekundy ustawiłbyś czas otwarcia migawki aparatu na 1/125 sekundy.

Teraz, nawet stosując tę ​​formułę, musisz być bardzo świadomy ruchu. Kluczowy punkt; w fotografii portretowej zaleca się używania statywu, gdy tylko jest to możliwe. Korzystając ze statywu, uzyskujesz dwie ogromne korzyści.
1. Masz pewność stabilnego aparatu. Pozwala to skoncentrować się na każdym ruchu obiektu (w tym na mruganiu oczami).
2. Pozwala także wyciągnąć twarz zza aparatu. Możesz spojrzeć na obiekt przez aparat, który go zaangażuje i zapewni bardziej naturalny wyraz twarzy.
portret%2B%25288%2529.JPG
Portret w plenerze. "Góra Sw Anny"
ISO W przeważającej części chcesz utrzymać niskie ustawienie ISO. Jak nisko? Wiele z tych decyzji zależy od twojego aparatu. Problem z ustawieniem ISO jest znany jako szum cyfrowy. Nie wchodząc w niepotrzebne szczegóły techniczne, musisz to zrozumieć. Wszystkie aparaty cyfrowe będą wykazywać wzrost szumu cyfrowego wraz ze wzrostem liczby ISO. W przypadku kamery podstawowej możesz zauważyć zauważalny wzrost hałasu w dowolnym miejscu powyżej ISO 400.Dzięki wyższej klasy lustrzance cyfrowej możesz zwiększyć czułość ISO nawet od 800 do 1600 bez budzących zastrzeżenia poziomów hałasu.1. Przeprowadź testy i ustal, w którym momencie twój aparat fotograficzny emituje budzące zastrzeżenia szumy.
2. Zawsze ustawiaj ustawienie ISO poniżej niepożądanego poziomu hałasu, a im niższy, tym lepiej. Jeśli niskie ustawienie ISO jest lepsze, dlaczego nie zawsze ustawić je na niskim poziomie? Ustawienie ISO ma bezpośredni związek z ekspozycją zwaną „trójkątem ekspozycji”. Bez nadmiernej wiedzy technicznej… wyższe ustawienie ISO pozwala na użycie krótszego czasu otwarcia migawki i mniejszej przysłony… przy jednoczesnym zachowaniu odpowiedniej ekspozycji. Od czego zaczynasz Ustaw czułość ISO wystarczająco szybko, aby uzyskać czas otwarcia migawki, który zamrozi drgania aparatu i zapewni odpowiednią głębię ostrości. Jeśli musisz podnieść ustawienie ISO powyżej „niepożądanego poziomu szumu", musisz dodać więcej światła.

Techniki świetlne do portretów

Całe książki są pisane na temat portretów oświetleniowych. Oczywiście nie możemy podać takiej ilości szczegółów w jednym artykule. W związku z tym przedstawimy kilka kluczowych wskazówek na początek.
1. Miękkie światło zazwyczaj działa lepiej niż twarde światło. Miękkie światło można znaleźć w pomieszczeniu w pobliżu okien, które nie mają bezpośredniego nasłonecznienia lub w cieniu.
2. Kobiety na ogół lepiej fotografować z oświetleniem przednim i bardzo małą ilością cieni. Mężczyźni na ogół wyglądają bardziej męsko, z cieniowaniem na twarzy.
3. W przypadku większości portretów chcesz, aby cienie były łagodniejsze, co oznacza jaśniejsze i niezbyt gęste (ciemne).
4. Odbijające światło to dobry sposób na otwieranie cieni. W większości sklepów z artykułami artystycznymi możesz kupić produkt o nazwie płyta piankowa, lub styropian. Dobrym pomysłem jest wybranie kilku takich desek w rozmiarze co najmniej 50 x 100 cm. Następnie umieścisz je obok obiektu, aby odbić światło z powrotem w cienie, a nawet zapewnić miękkie światło na twarzy.
5. Usuwanie światła jest dobrym sposobem na dodanie wymiaru twarzy fotografowanej osoby, gdy oświetlenie jest płaskie. Ustaw kolejny kawałek pianki, o takim samym rozmiarze, jak wspomniano wcześniej, który jest w kolorze czarnym. Gdy umieścisz tę tablicę obok twarzy fotografowanej osoby, odciągnie ona światło od twarzy i stworzy cienie.
portret%2B%25286%2529.jpg
Portret w studio
Jednym ze sposobów wyróżnienia fotografii autoportretowej (selfie) jest umieszczenie na niej krótkiej historii o tobie. Może to być tak proste, jak włączenie określonego wyrażenia lub interesującego tła. Lub możesz wyjść na całość i przygotować całą scenę. Pamiętaj, aby robić dużo zdjęć, abyś mógł być „dobrym edytorem” i zawęzić ostateczny wybór autoportretu do najlepszego pojedynczego zdjęcia.

Na zewnątrz czy wewnątrz?

Wielu początkujących fotografów uważa, że łatwiej jest pracować z jednym wewnątrz lub drugim na zewnątrz. Prawda jest taka, że każdy z nich ma swoje zalety i wady.
Omówmy każdy osobno.

Wewnątrz
• Wada - niski poziom oświetlenia
• Zaleta - Chroniony przed żywiołami
• Wada - ograniczona przestrzeń i możliwość poruszania się
• Korzyść - Rywalizuj z otoczeniem
• Wada - często wymaga dodatkowego sprzętu oświetleniowego, aby była skuteczna
• Zaleta - zapewnia prywatność podmiotowi w celu zmiany ubrania, utrwalenia włosów, makijażu itp.
• Zaleta - Łatwo zlokalizowane źródła energii elektrycznej - jeśli są potrzebne
Na zewnątrz
• Wada - Narażenie na działanie elementów, w tym: wiatru, ciepła lub zimna, owadów i brudu
• Zaleta - zazwyczaj zapewnia dużo światła
• Wada - Chociaż jest dużo światła, często może to być ostre światło
• Zaleta - Jest dużo miejsca na wybór lokalizacji i tła. Możesz szybko zmienić lokalizację i tło bez większego wysiłku
• Wada - aby obejść możliwość ostrego światła, musisz zaplanować sesję zdjęciową o określonych porach dnia lub ostrożnie wypatrzeć zacienione miejsca
• Zaleta - kiedy zaczynasz używać elektronicznej lampy błyskowej do portretów, o wiele łatwiej jest uzyskać przyjemny schemat oświetlenia na zewnątrz: nawet jeśli lampa błyskowa znajduje się w aparacie
• Wada - brak prywatności, w tym przypadkowe osoby poruszające się w tle

Artystyczna / kreatywna fotografia portretowa

Twoim głównym celem powinno być pamiętanie o wyniku końcowym. Jeśli fotografujesz portret dla kogoś innego, nie będzie on szczęśliwy, jeśli kadr będzie zbyt duży, że ​​nie zobaczysz jego twarzy. Istnieją wyjątki od tego. Na przykład, jeśli kręcisz prace związane z tym tematem, takie jak ślub. Możesz sfotografować ultraszerokie ujęcie zachodzącego Słońca z ledwo widoczną parą weselną…
„Ponieważ” będziesz fotografować wszelkiego rodzaju portrety. Ważna jest kreatywność. Jednak również potrzeby twojego modela. Jeśli twój model jest dyrektorem generalnym starej i ugruntowanej korporacji, prawdopodobnie nie będzie chciał stanąć w bieliźnie na skraju bagna. Z drugiej strony, jeśli twoim tematem jest starzejący się gitarzysta prowadzący zespół rockowy w latach 70. - może być z tym w porządku.
Close Up & Beautiful Portrait Photography

Fotografowanie portretowe z bliska jest często dość dramatyczne, ponieważ możemy zbadać każdy niuans twarzy fotografowanej osoby. Podczas próby zbliżenia i pięknej fotografii portretowej ważne są dwa elementy…
1. Oświetlenie twarzy
2. Twoje umiejętności postprodukcyjne w radzeniu sobie ze szczegółami skóry i twarzy. Praca z oświetleniem oznacza po prostu, że musisz być świadomy, gdy masz zamiar zrobić portret. Czy oświetlenie wygląda przyjemnie? Czy są jakieś błędne cienie rzucane na twarz z bezpańskich włosów lub innych przedmiotów? Radzenie sobie z rysami skóry i twarzy stało się „prawie” zautomatyzowane dzięki większości dostępnego oprogramowania. Zastanów się jednak nad tym. Jeśli pójdziesz do lokalnej księgarni i przestudiujesz okładki znanych czasopism, takich jak Vogue lub Glamour, zauważysz, że tematów nigdy nie retuszuje się do punktu, w którym całkowicie zniknęła faktura skóry.

Całkowita utrata tekstury skóry jest martwym prezentem amatorskiego portretu. Jeśli skóra twojego obiektu wygląda jak plastik, to zaszedłeś za daleko. Chodzi o to, aby twój przedmiot wyglądał dobrze, ale nie był fałszywy.
portret%2B%25289%2529.jpg
Portret w plenerze"Galway"
Poznajmy wielkich fotografów portretowych
Doskonałym sposobem nauczenia się nowych umiejętności fotograficznych i znalezienia inspiracji jest poznanie pracy najlepszych.

Oto krótka lista najlepszych fotografów portretowych, którzy kiedykolwiek pracowali w tej dziedzinie. Wyszukaj w Internecie ich nazwiska i zanurz się w ich unikalnym podejściu do fotografii portretowej.

Annie Leibovitz
Irving Penn
Chiara Fersini
Richard Avedon
Yousuf Karsh
David Bailey
Herb Ritts
Mary Ellen Mark
Cindy Sherman
Dan Winters
Andy Gotts